BaReCo Regelavond 2023
Uitnodiging regelavond 2023
Uitnodiging ALV 2023
Einde COVID-19 maatregelen op golfbaan
Met ingang vandaag worden de tijdelijke COVID19-maatregelen op onze baan opgeheven.
Nieuwe bezetting en openingstijden secretariaat
Vanaf eind september is ons secretariaat weer 4 dagen per week geopend. Lees hier wanneer en bij wie je met alle vragen terecht kunt!
Quinten Heymann en Bas Bloemen vertellen over de Holbox Open
De derde editie van het Campine Junior Golf Classic, de Holbox Junior Open, werd gehouden van 9 t/m 11 juli 2021 op de Herkenbosche. Namens Golfclub Brunssummerheide deden Ruben Schreurs, Bas Bloemen, Quinten Heymann en Gianni en Jamiro van der Veeke mee. Quinten en Bas vertellen hoe ze de deelname ervaren hebben.
Regeling introductietarief gastspelers weer vereenvoudigd
In januari konden we al melden dat het introductietarief terugkeerde in Brunssummerheide. Nu wordt de regeling weer vereenvoudigd en vervallen de mailtjes naar het Secretariaat. De gastspeler aanmelden bij de Receptie volstaat.
Veelgestelde vragen van golfers over de regels.
GOLF.NL heeft er maar liefst 24 beantwoord met hulp van de NGF-regelexperts. Van out-of-bounds en het ontwijken van vaste obstakels tot advies vragen en van de verkeerde plek slaan.
Repareer minstens één pitchmark per green
Waarom is het zo belangrijk om een pitchmark te repareren? En hoe herstel je een pitchmark op de juiste manier?
Wat is een GSN-nummer en waar staat het?
Bij het invullen van een scorekaart vraagt het systeem om het GSN-nummer van de Marker. Dit Golf Service Nummer staat op de digitale golfpas en is onlangs door de NGF ingevoerd met als doel een betere digitale herkenning van golfers.
Scorekaarten in het nieuwe World Handicap System
Er zijn de laatste tijd veel vragen over het WHS en dan met name hoe te handelen tijdens qualifying rondes. In dit bericht legt Max Wolvekamp van de Bareco uit hoe de Wedstrijdkaarten en de Qualifying kaarten moeten worden ingevuld.
Veelgestelde vragen over de Matchplay Clubladder
Van april tot oktober kun je meedoen aan de Matchplay Clubladder. Is het je nog niet helemaal duidelijk wat de bedoeling is? Check dan dit overzicht van veelgestelde vragen!
Korte introductie van het Wereld Handicap Systeem (WHS)
Aangezien op 1 januari een nieuw handicapsysteem is ingevoerd, legt de BaReCo hier uit wat dit inhoudt!
No Play Zone op Geel 8
De boom aan de linkerkant van de green op Geel 8 wordt beschermd door een No Play Zone. Die is te herkennen aan de blauwe palen met groene kop!
Golfclub Brunssummerheide van start met Sportief Beleid en Players 1st
Golfclub Brunssummerheide gaat onder intensieve begeleiding van de NGF werk maken van Sportief Beleid. De club gaat ook weer meedoen aan Players 1st, periodieke enquêtes met als doel meer inzicht te krijgen in wat onze leden beweegt. Op maandag 7 december wordt de eerste survey aan alle leden verstuurd.
GOLFSTART nu ook in Brunssum: leer golfen in 6 lessen
De NGF promoot het beginnen met golf via het boekingsplatform GOLFSTART. In 6 lessen leren deelnemers de beginselen van onze sport. Op zaterdag start Elliot van der Veeke ook met deze lessen. Een tweede groep start op dinsdag 8 september.