Golfster en Golfer van het Jaar

Het nomineren en benoemen van de Golf(st)er van het Jaar is een belangrijke gebeurtenis binnen elke golfclub. Hier wordt immers bepaald wie deze eer krijgt toebedeeld en vereeuwigd wordt op de Wall of Fame. Om te bepalen wie de eervolle vermelding “Golf(st)er van het Jaar” toekomt, zijn de volgende spelregels vastgesteld.

Hoe wordt de Golf(st)er van het Jaar bij Golfclub Brunssummerheide gekozen?

1. De Golf(st)er van het Jaar moet Golfclub Brunssummerheide als home-course hebben.
  2. Om mee te dingen naar de titel Golf(st)er van het Jaar moet je minimaal 16 jaar zijn.
  3. Een speler wordt Golf(st)er van het Jaar op basis van zijn/haar golfprestaties én zijn/haar positieve attitude. Commissievoorzitters onderbouwen de nominatie van hun spelers.
    Te verdienen punten: 3 punten (nr. 1); 2 punten (nr. 2); 1 punt (nr. 3).
  4. Om in aanmerking te komen voor de nominatie Golf(st)er van het Jaar moet een speler aan minimaal 5 officiële Qualifying wedstrijden hebben mee gedaan. De wedstrijden worden gespeeld op Brunssummerheide.
  5. Vanuit elke commissie worden maximaal 3 spelers genomineerd.
  6. Voor de titel Golf(st)er van het Jaar komen onderstaande spelers in aanmerking:
        • De kampioen en de nummers 2 en 3 van elke wedstrijd-organiserende commissie;
        • De kampioen en de nummer 2 van het Matchplay Kampioenschap;
          Te verdienen punten: 5 punten (nr. 1); 3 punten (nr. 2).
        • De kampioen en de nummers 2 en 3 van het Strokeplay Kampioenschap;
          Te verdienen punten: 5 punten (nr. 1); 3 punten (nr. 2); 1 punt (nr. 3).
        • De winnaars en de nummers 2 van de Single ladder-competitie.
          Te verdienen punten: 5 punten (nr. 1); 3 punten (nr. 2).
  1. De commissies bepalen aan het begin van het seizoen welke wedstrijden uit hun wedstrijdprogramma aangewezen worden voor het commissie-kampioenschap.
  2. Op het einde van het golfseizoen spelen alle genomineerden tegen elkaar in een wedstrijd (Champions Trophy) om de titel Golf(st)er van het Jaar.
    Te verdienen punten: 5 punten (nr. 1); 3 punten (nr. 2); 1 punt (nr. 3).
  3. De genomineerden worden door de voorzitter uitgenodigd voor de Champions Trophy.
  4. De organisatie van de Champions Trophy ligt in handen van de WeCo. Zij wordt daarbij ondersteund door het bestuur vanuit de portefeuille Evenementen.
  5. De prijsuitreiking vindt plaats na afloop van de Champions Trophy tijdens een aangeklede borrel. De Golf(st)er van het Jaar ontvangt zijn/haar prijs uit handen van de voorzitter.
  6. De uiteindelijk keuze voor de Golf(st)er van het Jaar wordt bepaald door een weging van de behaalde scores uit de punten 3, 6 en 8. Mochten meerdere spelers op een totaal gelijk aantal punten uitkomen, dan bepaalt de uitslag van de Champions Trophy de uiteindelijke winnaars.

De speelster/speler met de hoogst gewogen scores worden de nieuwe Golfster en Golfer van het Jaar.

Lid worden?