Starten met golf

Leren golfen en/of lid worden

Als je nooit eerder golf gespeeld hebt, dan zal het in het begin zeker even zoeken zijn. Want wat zijn nu je wensen? Wil je leren golfen? wil je ook echt in de baan de spelen? Of wil je ook lid worden van een club? Je persoonlijke wensen geven hierin de te bewandelen richting aan. Hieronder beschrijven we een aantal mogelijkheden. Voel je echter vrij om contact met ons secretariaat te zoeken. De mensen daar helpen je met veel plezier verder. Voor contact en openingstijden klik hier.

Beginnen met golf

Als je nooit eerder gegolfd hebt, is het aan te raden om eerst een aantal golflessen te nemen. Dit kun je doen bij een golfpro (lees: golfleraar). Als Golfclub Brunssummerheide werken we samen met Elliot van der Veeke, een ervaren golfpro. Via www.golfeducatie.nl kom je met Elliot in contact.

Je kunt er echter ook voor kiezen om een keer naar de Drivingrange te gaan. Hier kun je een setje huren en eens proberen hoe het is om met een golfclub tegen dat kleine balletje te slaan. Je zult zien dat het moeilijker is dan het lijkt, maar dat het ook verslavend werkt zodra één keer gelukt is. Je kunt het materiaal gewoon bij de receptie huren. Je hoeft dus niks zelf aan te schaffen. Vind je het prettig dat er toch iemand bij je is om je te begeleiden, neem dan contact op met ons secretariaat. Wij zorgen er dan voor dat er iemand is om je even wegwijs te maken. Daar zijn verder geen verplichtingen aan verbonden.

Ik vind het leuk; en nu?

Als je de smaak eenmaal te pakken hebt, is het van belang om vooral veel te oefenen en les te nemen bij een golfpro. In Brunssum beschikken we over mooie oefenfaciliteiten, die voor iedereen gratis te gebruiken zijn. Na een aantal lessen zul je zien dat je ook graag de baan in wilt om te spelen. In Brunssum beschikken we over twee oefenbanen, waar je door het kopen van een kaartje (een greenfee) kunt gaan spelen. Bij de receptie kun je een greenfee voor de groene of de par-3 baan kopen.

De volgende stap

Je komt op een gegeven moment op een punt dat je nu het “echte” spelletje wilt gaan spelen. Dat doe je op onze grote baan (Championship course). Hier beschikken we over 3 maal 9 holes, die op verschillende manieren te combineren zijn. Om de grote baan te mogen spelen moet je echter aan een aantal voorwaarden voldoen. Je dient minimaal in het bezit te zijn van een baanpermissie en regelexamen. De baanpermissie wordt verstrekt door de golfpro en via deze link kun je je aanmelden voor het regelexamen. Na je baan permissie kun je je handicapregistratie halen. Zie hieronder voor meer informatie hierover.

Je bent dan overigens nog geen lid van de club, maar door het kopen van een losse greenfee mag je de grote baan in om te spelen. Je zult al snel merken dat het voordeliger is om lid te worden van de club en daarmee een speelrecht voor een heel jaar te nemen. De prijzen hiervoor vind je hier. Ben je er echter nog steeds niet helemaal van overtuigd, dan kun je ook een proeflidmaatschap afsluiten. Je betaalt dan € 300,-  voor drie maanden. Daarna kun je altijd nog beslissen of je volwaardig lid van de club wilt worden.

Wat houdt een clublidmaatschap in?

Als volwaardig clublid heb je onbeperkt toegang tot al onze banen en oefenfaciliteiten. Ook ben je van harte uitgenodigd om mee te spelen aan clubwedstrijden. Door tal van vrijwilligers worden er zowel prestatiegerichte als gezelligheidswedstrijden georganiseerd. Je gaat al gauw merken dat je in het clubleven wordt opgenomen. Naast het golfen zal je dan ook al snel gezellig met andere leden een drankje en een hapje doen op ons gezellige terras.

Vragen?

We hebben geprobeerd om het hierboven beschreven proces zo volledig mogelijk op papier te krijgen. We realiseren ons echter ook dat iedereen uniek is met alle daarbij behorende wensen en wellicht ook vragen. Zie dit proces niet als heiligmakend. Er zijn meerdere wegen die, in ons geval, naar de hole leiden. Mocht je vragen hebben, schroom dan niet om contact met ons op te nemen via:

Telefoon 0455 25 70 89
E-mail secr@golfclubbrunssummerheide.nl

Openingstijden secretariaat: maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag van 09:30 – 13:00 uur.