Club-Pro

Leren golfen werkt iets andersdan bij bijvoorbeeld leren voetballen. Wanneer je lid wordt van een voetbalvereniging dan hoort trainen onder begeleiding van een trainer daar automatisch bij. Bij golf werkt dat anders. In principe kun je, als je in het bezit bent van materiaal, gelijk op de driving range aan de slag. Om echter de baan (daar waar golf echt gespeeld wordt) in te kunnen moet je een soort proeve van bekwaamheid afleggen. Vroeger bekend als het GVB (Golfvaardigheidsbewijs) tegenwoordig bekend als handicap 54.

Je hoeft geen lid te zijn van de club om les te nemen bij een golfprofessional (pro). Zo kun je eerst de basisprincipes onder knie krijgen om je vervolgens in het gezellige clubleven te storten en lid te worden van de club.

Als Golfclub Brunssummerheide werken we actief samen met een pro die ook dagelijks bij ons op de baan te vinden is. Hij weet hoe het op onze club werkt en is actief betrokken bij allerlei activiteiten. Op zijn website www.golfeducatie.nl vind u allerlei nuttige informatie voor zowel de beginnende golfer als de gevorderde.